Mina Idoler och varför.

Mina idoler är väl ganska självklara, åtminstonde en av dem, kungen själv Rolf-Göran Bengtsson. Men det finns fler innom båda andra och samma grenar såsom bla. Honza Blaha, Tobbe Larsson, dock så ser jag inte på PA men det betyder inte att jag tycker att han är dålig.
Har så himla många idoler jag ser upp till och det svårt att skriva om alla, men här har ni iaf dom bästa just nu: 
,
Roffe - The King!
Ja, sedan jag såg Roffe hoppa första gången har han funnits högt på topplistan, han kan rida sina hästar på ett sådant sätt som baar han kan. Kontrolerat, snyggt, lätt, allt han gör ser så enkelt ut och det är så det ska vara, Han har ett sådant lätt och enkelt sätt att hantera sina hästar.
När jag såg han hoppa med båda Casall och Kiara i Scandinavium så var det en otrolig känsla, liksom han finns faktiskt på riktigt och är så där otroligt bra som han är på tv. Kanske kan lägga till att jag tycker Ninja är bäst!

.
Honza Blaha
En man jag såg på youtube för första gången under en ridlektion då våran ridlärare ville visa oss detta han gjorde. Hur lite han gjorde för att få så mycket tillbaka, det är helt otroligt! När han rider sina hästar i alla miljöer, hoppar, svårare dressyrövningar osv - utan vare sig träns, sadel eller dylik. En pekpinna, som är en förlängd arm, är allt som behövs. Skulle gärna vilja se honom träna i verkligenheten men han verkar inte ha planer att komma till sverige än..
He says: "It is easier to start in the correct way than to have to re-learn later"





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0